Кусочек мела почти всегда в руке учителя. Если незаметно зажать его в кулаке, то можно спросить:
"Children, what do you think I have in my hand?" Katya: You have a pen. Teacher: Oh, no. Can it really be a pen? My hand is very small. Andrei: You have an eraser. Teacher: No, I have not. Masha: You have money. Teacher:
No, I have not. I have a piece of chalk. Do you want to hide something
and ask me to guess? Now I'll close my eyes, one ... two ... three ... Pavel: What have I in my hand? Teacher: Oh, you have an eraser. No? I'm not so good at guessing as you are. What is it? Oh, it's a drawing-pin!
Незаметно
учитель показал два варианта игры. Третий вариант — игра по командам.
Две команды встали друг против друга. Каждая прячет свой предмет. "Hands
down", говорит «учитель. Ребята убрали руки за спину и стали передавать
выбранную ими вещь. "Stop!" последовала другая команда. Предмет остался
у кого-то в руке. У кого?
Team "Л" Team "В" Oleg: Misha has the stone. Misha: No, I have no stone. Katya has the ball. Katya: No, I have no ball. Masha has the stone. Masha: No, I have no stone. Andrei: He has the ball. И т. д.
Выигрывает команда, первая отгадавшая, у кого находится предмет.